Pages - Menu

9 Eylül 2013 Pazartesi

Google Adwords Reklamcılığında Nelere Dikkat Edilmeli?



Google Adwords Reklamcılığında Nelere Dikkat Edilmeli?

Adwords tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de çok yaygın bir şekilde kullanılan Google’ın reklam sistemidir. Basit olarak; reklam verenler büyük veya küçük olsun hiç farketmeden kendi bütçelerini belirler, kendi işine yarayan müşteri kitlesini gene kendi belirlediği anahtar kelimelerle tespit eder, reklamını Google arama sonuçlarında veya Google reklamı yayınlayan sitelerde gösterir. Kendi reklam metinlerinizi, başlığınızı en iyi sonuç verecek şekilde ayarladıysanız, sizin reklamınıza tıklayarak sitenize ziyaretçi çekersiniz ve tık başına gene sizin belirlediğiniz bütçede Google’a ödeme yaparsınız.


Google Adwords Neden Önemli?

Reklamcılığın internet ortamında en çok etkili olan ve en yaygın sistemi Google Adwords’ü aslında hepimizin iyi bilmesi gerekiyor yada mutlaka bir bilene sorulmasında fayda var. Çünkü iyi bir adwords kampanyası sizi çok geniş kitlelere bir anda ulaştırabilir, satışlarınızı arttırarak en iyi verimi en ekonomik bütçeyle yakalamanızı sağlar.
- Adwords ekonomiktir. (az bir bütçeyle bile çok rahat bir şekilde reklam yapabilirsiniz)
- Pratiktir (hesabınızı oluşturup, dakikalar içinde bir reklam kampanyası başlatabilirsiniz)
- Ölçümlenebilir (Sitenize kaç kişi gelmiş, nasıl gelmiş vb. soruları ayrıntılı rapor halinde kendi panelinizde görebilirsiniz)
- İstediğiniz kitleye kolay ulaşırsınız. (bölgelere, şehirlere vb. ayrımları yapabilirsiniz )
Daha bunlar gibi bir çok önemli avantajları olan Adwords’ü bende kendi projelerimde her zaman tercih ediyorum ve kesinlikle öneriyorum.

Adwords Püf Noktaları Nelerdir?

- Mutlaka reklam grupları oluşturulmalı ve gerekirse dallanıp budaklanarak detaya inilmelidir.
- Keyword Tool ve Insights mutlaka anahtar kelime seçimlerinde kullanılmalıdır
- Sayıları kullanmak veya Telefon numaranızı yazmanız bazı sektörlerde oldukça etkilidir.
- İnsanların arama eğilimlerine mutlaka bakın.
- Yanlış kelimeler, harf eksikliği gibi şeylere dikkat edin.
- İllegal bir şey yazmayı kesinlikle aklınızdan bile geçirmeyin.
- İnsanlar reklamınıza tıkladığı zaman mutlaka aradığı içerik pat diye karşısına çıkmalıdır
- Landing Page oluşturularak gelen ziyaretçileri en iyi faydalanacak şekilde karşılamanız gerekir.


Resimli Adwords Reklamında Nelere Dikkat Etmeli?

- Resmin ters olmaması
- Net olmaması
- Cinsel içerik bulundurmamalı
- Anlaşılmayan resimler kullanılmamalı
- Sistem Warning tarzı aldatıcı resimler kullanılmamalı
- Mouse gezen resimli banner kullanmakta sakıncalıdır
Sonuç olarak, iyi bir reklam kampanyasında özellikle bunlara dikkat edersek başarıya ulaşmamamız için herhangi bir sebep yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder